BMW 1er E81 E87 E88 2004-2011 typowe awarie i usterki
BMWE87Kompaktowe

BMW seria 1 E81, E87, E88 – Najczęstsze usterki & wady


BMW serii 1 E87 to samochód kompaktowy produkowany od 2004 do 2013 roku jako trzy- i pięcodrzwiowy hatchback, coupé i kabriolet. W ofercie BMW model ten znajduje się poniżej serii 3. W 2007 roku nastąpiła modernizacja modelu (LCI). Następca to F20.

Usterki benzyniaka

Do wyboru są wersje czterocylindrowe (116i, 118i, 120i) o mocy 116 do 170 KM jak i wersje R6 (125i, 130i, 135i) o mocy 218 do 306 KM.

Wady silników R4

Zdjęcie: © Autowizjer.pl

Czterocylindrowe modele 116i, 118i i 120i są dotknięte większością problemów w tej serii. Do marca 2007 roku w modelach tych stosowano silniki N46 i N45, w których łańcuch rozrządu może się przedwcześnie rozciągnąć i doprowadzić do poważnej awarii silnika. Ponadto wałek Valvetronic może z czasem się zużyć lub silniczek Valvetronic ulec usterce i powodować falujące obroty na biegu jałowym. Co więcej, cewki zapłonowe są stosunkowo podatne na uszkodzenia w modelach zbudowanych w latach 2005-2010

Od marca 2007 roku nowe silniki N43 były używane w modelach 116i, 118i i 120i. Jednostka ta jest również znana z przedwczesnego rozciągnięcia łańcucha rozrządu, poza tym może mieć problemy z wadliwymi wtryskiwaczami i pompą wysokiego ciśnienia

Modele te są warunkowo godne polecenia, o ile łańcuch rozrządu wraz z napinaczem i prowadnicą został już wymieniony.

Wady silników R6

Silniki sześciocylindrowe są zasadniczo bardzo solidne i powinny być preferowane w stosunku do silników czterocylindrowych, jeśli pozwala na to budżet. Niemniej jednak mogą wystąpić pewne problemy: Silnik N54 montowany w 135i do marca 2010 roku również musi zmagać się z wadliwymi wtryskiwaczami i pompą wysokiego ciśnienia, a turbosprężarka i pompa wody mogą przedwcześnie ulec usterce. 

Modele 125i i 130i z silnikiem N52 są również dotknięte tymi problemami (z wyjątkiem turbosprężarki, ponieważ jest to silnik wolnossący). Poza tym, zarówno N54 jak i N52 borykają się z wysokim zużyciem oleju.

Usterki diesla

Do wyboru są także czterocylindrowe silniki wysokoprężne (116d, 118d, 120d, 123d) o mocy 116 do 204 KM.

Diesel ma również kilka słabych punktów: Wadliwe czujniki ciśnienia doładowania często powodują awarię turbosprężarki. Silnik N47 używany od września 2007 roku może również mieć problemy z łańcuchem rozrządu.

W starszych egzemplarzach 118d i 120d nie będziesz musiał martwić się o łańcuch, ponieważ sprawdzone silniki M47 były montowane do czasu faceliftingu.

Inne usterki

  • Słabe sprężyny
  • Wadliwe reflektory
  • Ręczny hamulec często sprawia problemy
  • Ubytek oleju

Akcje serwisowe

Ze względu na wadliwą wiązkę elektryczną, która uszkadza się pod wpływem ciepła i wibracji, może dojść do nagłych usterek elektronicznych lub gaszenia silnika w czasie jazdy. Problem dotyczy samochodów wyprodukowanych w latach 2006 do 2011.

Wskazówka: Użyj numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) na stronie internetowej BMW, aby sprawdzić, czy twoje auto jest objęte akcją przywoławczą i jakie już zostały podjęte.

Polecamy: 130i z manualną skrzynią

Lepiej poszukać modelu po faceliftingu, w którym większość bolączek została już wyeliminowana, a jakość wnętrza znacznie się poprawiła. Łańcuch rozrządu w najlepszym przypadku został już wymieniony. Ceny zaczynają się od 8.000 zł, zadbane egzemplarze mieszczą się w granicach 30.000 do 50.000 zł.

Wady

  • Mały bagażnik
  •  Mało miejsca na tylnej kanapie
  • Awaryjne silniki

Zalety

  • Dobra jakość wykonania
  • Prosta obsługa
  • Mocne silniki
  • Dobre właściwości jezdne

Zdjędie: Akitoishii at Japanese Wikipedia, Public domain, via Wikimedia Commons

Polecamy

Więcej:BMW

Comments are closed.