Ford Fiesta MK6 2002-2008 problemy i awarie
Fiesta MK6FordMiejskie

Ford Fiesta MK6 (2002 – 2014) – Najczęstsze usterki & wady


Ford Fiesta MK6 (JH1) to samochód miejski produkowany od 2002 do 2008 roku. W październiku 2005 roku nastąpiła modernizacja modelu.

Usterki benzyniaka

Do wyboru są modele czterocylindrowe (1.3, 1.4, 1.6) o mocy 60 do 100 KM jak i topowy model ST z dwulitrowym silnikiem o mocy 150 KM.

Silniki benzynowe z rodziny Duratec są sprawdzone i w zasadzie nie do zniszczenia. Usterek należy się spodziewać dopiero przy dużych przebiegach i dotyczą one głównie rozrusznika, alternatora i czujnika wału korbowego, które zazwyczaj są pierwsze do wymiany.

Usterki diesla

Do wyboru są także diesle (1.4 TDCi, 1.6 TDCi) o mocy 68 lub 90 KM.

Uszczelki wtryskiwaczy powodują ból głowy w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu, gdy we wnętrzu zapach diesla uderza w nos. Ponadto może dojść do uszkodzenia turbosprężarki, choć jest to typowy słaby punkt, który nie dotyczy wyłącznie Fiesty MK6 a wszystkich współczesnych diesli.

Wadliwa skrzynia automatyczna

Oprócz skrzyni manualnej, dla Forda Fiesty MK6 oferowano również zautomatyzowana skrzynia biegów o nazwie Durashift-EST, która była dostępna w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.4 oraz z silnikiem wysokoprężnym 1.4 TDCi.

Typowym słabym punktem Durashift-EST jest wadliwy sterownik. Jeśli ulegnie on uszkodzeniu, a jest to niestety dość częste, skrzynia biegów pozostaje w ostatnim wrzuconym biegu. Z reguły gaśnie przy tym silnik, którego wtedy już nie można uruchomić. Problem dotyczy przede wszystkim starszych egzemplarzy Forda Fiesty.

Nie należy również zapominać, że sprzęgło podobnie jak w przypadku manualnej skrzyni biegów ulega zużyciu. Jeśli dużo jeździsz w mieście i często stoisz w korkach, to możesz się nastawić na częstsze wymiany sprzęgła.

Inne usterki

Przedostawanie się wody do wnętrza z powodu nieszczelnego trzeciego światła stop, tylnej szyby lub uszczelek drzwi nie jest w Fieście MK6 rzadkością. Podczas oglądania samochodu należy więc koniecznie zwrócić uwagę na wilgotne miejsca w bagażniku, wnęce koła zapasowego i w przestrzeni na nogi.

Klimatyzacja często sprawia kłopoty, przełącznik kolumny kierowniczej nie zawsze działa, a kierownica często ma zbyt duży luz. Tylne sprężyny zawieszenia nie są trwałe i pękają, do tego dochodzą wycieki z amortyzatorów.

Polecamy: 1.6 po liftingu

Ford Fiesta MK6 zachwyca swoją niezawodnością nawet w dojrzałym wieku. O ile wybrany egzemplarz był w miare serwisowany, to godnie polecenia są w zasadzie wszystkie jednostki. Ceny za Forda Fiestę MK6 zaczynają się od 3.000 zł, zadbane egzemplarze z niskim przebiegiem mieszczą się w granicach 10.000 do 20.000 zł.


Zdjęcie: Corvettec6r, Public domain, via Wikimedia Commons

Polecamy

Comments are closed.