Honda Jazz II (2001 – 2008) – Typowe problemy i wady
Honda Jazz II (GD) to samochód miejski produkowany od 2001 do 2008 roku. W 2004 roku przeszła facelifting.
Usterki benzyniaka
Do wyboru są dwie wersje czterocylindrowe (1.2, 1.4) o mocy 78 i 83 KM.
Silniki z rodziny L12B i L13B są wyjątkowe trwałe i z praktycznie każdym przebiegiem godne poleceniu. Jeden słaby punkt to zawór EGR, który zbyt szybko oblepia się nagarem, powodując szarpanie silnika lub zgaśnięcia silnika na biegu jałowym. Cewki zapłonowe również są podatne na usterkę i muszą być częściej wymieniane.
Usterki skrzyni automatycznej
Skrzynia automatyczna bezstopniowa CVT w niektórych przypadkach została fabrycznie napełniona niewłaściwym olejem, doprowadzając do jej uszkodzenia. Honda napełniła dotknięte awarią skrzynie nowym olejem lub nawet całkowicie je wymieniła, jeśli były właściciel się o to postarał.
Inne usterki
- Akumulator jest zbyt słaby i może powodować trudności z rozruchem silnika, zwłaszcza w zimie.
- Rdza pojawia się czasem na rantach drzwi i na klapie bagażnika.
- Uszczelki drzwi mogą pękać, powodując przedostawanie się wody do wnętrza.
- Zawieszenie jest twarde, odczuwalna jest każda najmniejsza dziura.
Polecamy: 1.4 po liftingu
Honda Jazz GD to niezawodny koń roboczy. Został opracowany szczególnie z myślą jazdy po mieście, chociaż duży bagażnik może zachęcić niektórych , do wyprawy poza miasto. Ceny za Hondę Jazz drugiej generacji zaczynają się od 3.000 zł, zadbane egzemplarze z niskim przebiegiem mieszczą się w granicach 15.000 do 25.000 zł.
Zdjęcie: JzG at English Wikipedia, Public domain, via Wikimedia Commons