Peugeot 208 I (2012 – 2019) – Typowe usterki i awarie
Peugeot 208 I (A9) to samochód miejski produkowany od 2012 do 2019 roku. W czerwcu 2015 roku przeszedł facelifting.
Usterki benzyniaka
Do wyboru są wersje trzycylindrowe (1.0 PureTech, 1.2 PureTech) o mocy 68 do 110 KM, wersja czterocylindrowa (1.4 VTi, 1.6 VTi, 1.6 THP) o mocy 95 do 163 KM jak i topowy model GTi o mocy 200 KM.
Wady silników PureTech
W modelu 1.2 Puretech 82 początkowo występowały rzadkie, ale poważne usterki wału korbowego. Problem został usunięty w ramach akcji przywoławczej.
Znacznie większym problemem jednostki 1.2 PureTech jest pasek rozrządu, który pływa w kąpieli olejowej. Późne wymiany oleju w połączeniu z krótkimi jazdami po mieście powodują, że olej przedwcześnie traci swoje wartościach i pasek po prostu zaczyna się łuszczyć, w najgorszym przypadku powodując tym awarię silnika. Z tego powodu należy dowiedzieć się przed zakupem, czy pasek rozrządu został już wymieniony.
Wady silników 1.4 VTi, 1.6 VTi i THP
- Jednostki 1.4 (95 VTi) i 1.6 (zarówno VTi jak i THP) mają łańcuch rozrządu, który może się przedwcześnie rozciągnąć z powodu wadliwego napinacza łańcucha, powodując awarię silnika.
- Wadliwe cewki zapłonowe dotyczą lat produkcji od 2012 do 2014.
- Przy dużych przebiegach nierzadko dochodzi do wycieku płynu chłodniczego.
Wady modelu GTi
Niektórzy właściciele zgłaszali, że pompa wysokiego ciśnienia w ich GTi przedwcześnie uległa usterce, która z reguły jest sygnalizowana kodem błędu P0087. W niektórych przypadkach doszło też do awarii układu kierowniczego.
Usterki diesla
Do Peugeota 208 jest także dostępny diesel (1.4 HDi, 1.5 HDi, 1.6 HDi) o mocy 68 do 125 KM.
Silniki wysokoprężne od Peugeot słyną z ich wyjątkowej niezawodności. Poza drobnymi usterkami nie ma się do niczego przyczepić, więc można sięgnąć po każdą jednostkę bez zawracania sobie głowy ewentualną awarią.
Oczywiście należy przestrzegać regularnego serwisu, szczególnie wymiany oleju. Przy wysokich przebiegach trzeba poza tym zdać sobię sprawę z tego, że turbosprężarka lub koło dwumasowe nie są wieczne i prędzej czy później będą domagały się ich regeneracji.
Inne userki
System infotainment znany jest z szeregu problemów: ekran dotykowy i Bluetooth z dnia nadzień mogą nagle przestać działać, w innych przypadkach doszło do awarii nawigacji. Potrzebowało wielu aktualizacji systemu, aby usunąć większość usterek. Sprzęgło manualnej skrzyni biegów jest dość podatne na zużycie, szczególnie w wersjach 1.2 PureTech i 1.4 HDi.
Inne słabe punkty to:
- Wentylator nawiewu
- Poduszki amortyzatorów
- Rdzące tłumiki
- Tylne lampy LED (2012 – 2013)
Akcje przywoławcze i serwisowe
W niektórych egzemplarzach modelu Peugeot 208 nie zastosowano odpowiedniego momentu dokręcenia dolnego mocowania tylnych amortyzatorów, co może doprowadzić do odkręcenia tego elementu, skutkując utratą panowania nad pojazdem.
Wskazówka: Użyj numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) na stronie internetowej Peugeot, aby sprawdzić, czy twoje auto jest objęte akcją przywoławczą i jakie już zostały podjęte.
Polecamy: Benzyna po liftingu
Peugeot 208 pierwszej generacji to wspaniały samochód do miasta, oferujący szeroką gamę napędów i bogate wyposażenie. W przypadku jednostki 1.2 PureTech jednak trzeba mieć na oku łuszczający się pasek rozrządu. Ceny za Peugeota 208 I zaczynają się od 10.000 zł, zadbane egzemplarze z niskim przebiegiem mieszczą się w granicach 35.000 do 50.000 zł.
Wady
- Słabe hamulce
- Nieprecyzyjna skrzynia biegów
- Kiepski widok do tyłu
- Średnio wygodne siedzenia
- Duża średnica zawracania
- Kłopotliwy pasek rozrządu
Zalety
- Dużo miejsca
- Bogate wyposażenie
- Fajny styl
- Wygodne zawieszenie
- Oszczędne jednostki
Zdjęcie: Konrad Bednarek @ Unsplash