Renault Captur I 2013-2019 typowe usterki i awarie
Captur IRenaultSUV

Renault Captur I (2013 – 2019) – Typowe problemy & awarie

Renault Captur I to mały SUV produkowany od 2013 do 2019 roku. W 2017 roku nastąpiła modernizacja modelu.

Usterki benzyniaka

Do wyboru są turbodoładowane jednostki 0.9 (Tce 90), 1.2 (TCe 120) i 1.3 (TCe 130) o mocy 90 do 150 KM.

Benzyniaki borykają się z wadliwym łańcuchem rozrządu, zwłaszcza w wersji TCe 120 (silnik z rodziny H5F). Jeśli rozważasz zakup Captura z jedną tych jednostek, to w czasie próbnej jazdy zwróć uwagę na odgłosy stukania podczas odpalania silnika, lub gwałtownego przyspieszaniu. Lepiej zrezygnować i szukać dalej. Zostając przy TCe 120, walczy ta jednostka również z wysokim zużyciem oleju. Ten sam problem dotyczy najmniejszą jednostkę 90 TCe.

Usterki diesla

Do wyboru są także diesle 1.5 o mocy 90 KM (dCi 90) lub 110 KM (dCi 110).

Silniki wysokoprężne od Renault z reguły są bezawaryjne, szczególnie te nowsze. Poza drobnymi usterkami nie trzeba się niczego obawiać, więc można sięgnąć po każdą jednostkę bez zawracania sobie głowy ewentualną awarią.

Oczywiście należy przestrzegać regularnego serwisu, zwłaszcza wymiany oleju. Przy wysokich przebiegach trzeba poza tym zdać sobie sprawę z tego, że turbosprężarka lub koło dwumasowe nie są wieczne i prędzej czy później będą domagały się ich regeneracji.

Wadliwa skrzynia automatyczna EDC

Automatyczna skrzynia biegów w Renault Captur to 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia o nazwie EDC. Stosowana jest w prawie wszystkich modelach Renault, jednak z jakiegoś powodu w Captur I ma najwięcej problemów. Częstą bolączką są dziwne odgłosy – z reguły to skrzypienie lub trzeszczenie ze skrzyni biegów – które mogą być objawami szykującej się awarii.

Jeśli aktualizacja oprogramowania skrzyni nie pomoże, to w najgorszym przypadku kompletna skrzynia biegów będzie musiała być wymieniona. Niestety poza gwarancją Renault rzadko ruszy za darmo palcem, lub tylko przejmie małą kwotę naprawy.

Problemy z automatyczną skrzynią biegów mogą być również spowodowane rozładowanym akumulatorem, który często już po 3.000 km potrafi się rozładować, chociaż ta usterka z reguły dotyka tylko najstarsze egzemplarze.

Inne usterki

  • System infotainment znany jest z szeregu problemów
  • Sprzęgło manualnej skrzyni biegów w modelu 1.5 dCi nie jest zbyt trwałe
  • Rdza pojawia się czasem na klapie bagażnika
  • Niedziałający system start-stop
  • Wibracje podczas jazdy, szczególnie przy prędkościach 120 km/h

Akcje przywoławcze i serwisowe

W niektórych egzemplarzach modelu Captur istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola, co może skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu hamulcowego poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu hamulcowego.

Akcja serwisowa dotyczy egzemplarzy wyprodukowanych od początku produkcji do 7 listopada 2014 roku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 4 822 samochody.

Polecamy: 1.3 TCe z manualną skrzynią

Renault Captur pierwszej generacji boryka się z kilkoma bolączkami, na które warto zwrócić uwagę podczas oglądania i jazdy próbnej. Jeżeli decydujesz się na benzyniaka, godny polecenia jest jednostka 1.3 TCe, która w zasadzie jest bezawaryjna. Ceny za Renault Captur I zaczynają się od 25.000 zł, zadbane egzemplarze z niskim przebiegiem i po liftingu mieszczą się w granicach 50.000 do 70.000 zł.

Wady

  • Niedokładny układ kierowniczy
  • Kiepski widok do tyłu
  • 0.9 TCe zdecydowanie za słaby

Zalety

  • Dużo miejsca
  • Ogromny schowek
  • Oszczędne diesle
  • Wygodne wsiadanie / wysiadanie

Zdjęcie: Frank Williksen na Pixabay

Polecamy

Comments are closed.