Toyota Yaris I (1998 – 2006) – Typowe usterki & wady
Toyota Yaris I (XP1) to samochód miejski, produkowany w latach 1998 – 2006. W 2003 roku nastąpiła modernizacja modelu.
Usterki benzyny i diesla
Do wyboru są trzy jednostki benzynowe (1.0, 1.3, 1.5) o mocy 65 do 106 KM jak i jednostka wysokoprężna (1.4 D-4D) o mocy 75 KM.
Generalnie to żaden z silników w Yarisie nie ulega większym usterkom. Z biegiem czasu jednak zarówno 1.0 VVT-i jak i 1.33 VVT-i zaczynają brać olej, poza tym obydwie jednostki borykają się z wyciekiem oleju z uszczelniacza wału korbowego.
Diesel 1.4 D-4D nie wygląda lepiej po tylu latach, szczególnie kiedy samochód był tylko używany na krótkich trasach po mieście. Wraz z rosnącym przebiegiem mogą pojawić się problemy z wtryskiwaczami i turbosprężarką.
Typowe usterki
Typowa bolączka Yarisa XP1 to matowe lub żółtawe reflektory. Poza tym warto znać dobrego blacharza, ponieważ rdza jest dużym problemem w Yarisie, która tworzy się głównie na klapie bagażnika i progach.
Inne wady:
- Tylne lampy z czasem przeciekają, co często prowadzi do gromadzenia się wody w bagażniku.
- Łożyska kół są często do wymiany.
- Nierzadko dochodzi do usterki alternatora.
Polecamy: 1.33 VVT-i
Godny polecenia jest jednostka 1.33 VVT-i, w miarę możliwości należy zrezygnować ze wadliwej skrzyni biegów MMT. Toyota Yaris XP1 ma jednak już swoje lata, więc trzeba się spodziewać wydatków na usunięcie niektórych usterek. Ceny za Toyotę Yaris zaczynają się od 2.000 zł, zadbane egzemplarze z niskim przebiegiem mieszczą się w granicach 10.000 do 20.000 zł.
Główne zdjęcie: DieselFordMondeo, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons