Volkswagen Touareg I 7L 2002-2010 usterki i awarie
7LKlasa premiumSUVVolkswagen

VW Touareg 7L – Typowe usterki & awarie


Volkswagen Touareg 7L to SUV klasy premium produkowany od 2002 do 2010 roku, który technicznie jest blisko spokrewniony z Porsche Cayenne jak i Audi Q7. W 2006 roku odbył się lifting, który przyniósł kosmetyczne zmiany.

Usterki benzyniaka

Do wyboru są cztery modele VR6 3.2 (220, 241 KM) i 3.2 FSI (280 KM); modeli V8 4.2 (310 KM) i 4.2 FSI (350 KM) jak i topowy model W12 (450 KM).

Wady silnika VR6

Silnik V6 jest dostępny z wtryskiem wielopunktowym (220 KM) i bezpośrednim wtryskiem benzyny (280 KM). Znanym słabym punktem jest tutaj łańcuch rozrządu, który może się przedwcześnie rozciągnąć i tym samym spowodować poważne uszkodzenie silnika.

Jeśli rozważasz zakup jednego z tych modeli, powinieneś upewnić się, że łańcuch rozrządu, wraz z napinaczem i prowadnicą, został już wymieniony i że silnik nie wydaje żadnych odgłosów grzechotania podczas startu.

Wady silnika V8

Silniki V8 cieszą się reputacją bardzo niezawodnych i, poza spodziewanym wysokim zużyciem paliwa, nie mają żadnych typowych usterek. 

Wady silnika W12

Niewiele wiadomo na temat W12. Jednak z kilku doniesień na temat tego modelu, które krążą w internecie, nie wynikają żadne istotne problemy.

Usterki diesla

Do Volkswagena Toureg I jest także dostępny diesel 2.5 TDI (163, 174 KM), 3.0 TDI (224, 240 KM) jak i topowy diesel 5.0 TDI (313 KM) i R50 (351 KM).

Wady silnika R5

Jednostka R5 TDI często boryka się z wadliwą pompą wody. Klasycznym objawem jest ubytek płynu chłodzącego, a pod korkiem oleju tworzy się biały szlam, ponieważ płyn chłodzący miesza się z olejem silnikowym.

Przy większych przebiegach trzeba będzie wymienić niektóre części, przede wszystkim turbosprężarkę. Trzeba również spodziewać się awarii pompowtryskiwaczy i inwestycję w ich regenerację.

Wady silnika V6

Silnik 3.0 TDI jest w zasadzie niezawodny, o ile przestrzega się regularnego serwisu. Właśnie na tym punkcie nie mało osób oszczędza, ponieważ serwisowanie tej jednostki jest kosztowna. Awarie turbosprężarek i klap kolektora są typowe, poza tym łańcuch rozrządu może powodować problemy w starszych modelach.

Wady silnika V10

Silnik V10 wymaga bardzo intensywnego serwisowania. Jeśli na przykład trzeba wymienić turbosprężarkę lub filtr cząstek stałych, silnik musi zostać wymontowany, co może kosztować kilka tysięcy złotych. Co więcej, pompa tandem często przecieka, co również wymaga wymontowania silnika.

Wadliwe zawieszenie pneumatyczne

Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne oferuje znacznie bardziej komfortową jazdę, ale jest również podatne na awarie. Jeżeli trzeba wymienić zawór ciśnienia resztkowego, miechy pneumatyczne lub wysiądzie kompresor zawieszenia, wydatki będą ogromne.

Uszkodzony układ zawieszenia pneumatycznego jest zwykle widoczny w postaci (zbyt) niskiego pojazdu, komunikatów o błędach lub gdy pojazd nie utrzymuje wysokości. Jeśli kompresor uruchamia się bardzo często, jest to kolejny znak, że powietrze ucieka z układu i może być konieczna kosztowna naprawa.

Inne usterki

  • Łożysko podpory wału napędowego jest zbyt słabe i z czasem ulega uszkodzeniu. Objawem tego mogą być silne wibracje podczas przyspieszania. 
  • Blokada kierownicy nie zawsze da się odblokować.
  • Lampy ksenonowe są podatne na awarie.
  • W niektórych przypadkach skrzynia rozdzielcza uległa awarii.

Polecamy: V6 TDI po liftingu

Volkswagen Touareg 7L potrafi wyrwać ogromną dziurę w portfelu. Dlatego lepiej unikać samochodów bez pełnej historii serwisowej i o nieznanym pochodzeniu, a także szukać modelu po faceliftingu. Wybór silnika benzynowego lub wysokoprężnego jest mniej kwestią zużycia paliwa niż gustu, ponieważ silniki wysokoprężne również zużywają powyżej 10 litrów. Ceny zaczynają się od 5.000 zł, zadbane egzemplarze z niskim przebiegiem mieszczą się w granicach 13.000 do 60.000 zł.

Wady

  • Wysokie koszty utrzymania
  • Nieoszczędne silniki
  • Wadliwe zawieszenie pneumatyczne

Zalety

  • Bogate wyposażenie
  • Szeroka gama silników
  • Seryjny napęd 4×4

Zdjęcie: M 93, Public domain, via Wikimedia Commons

Polecamy

Comments are closed.